„Prasmingas mokymasis mokymosi prasmei“ (prof. Roberto Carneiro)

Klaipėdos rajono švietimo centras (toliau – Švietimo centras) įsteigtas 2006 m. sausio 6 d. Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos 2005 m. gruodžio 1 d. sprendimu  Nr. T11-313. Tuo pačiu rajono tarybos sprendimu buvo patvirtinti Švietimo centro nuostatai, pagal kuriuos reglamentuota Švietimo centro, kaip savivaldybės biudžetinės įstaigos, teikiančios pagalbą mokiniui, mokytojui, ugdymo institucijai ir kitų kategorijų mokyklų darbuotojų grupėms, veikla. Švietimo centro nuostatai buvo ne kartą pakeisti, šiuo metu galioja Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos 2024 m. sausio 25 d. sprendimu NR. T11-34 patvirtinti Švietimo centro nuostatai (toliau – Švietimo centro nuostatai). Šiais nuostatais įteisintas Švietimo centro struktūrinis padalinys – Biudžetinių įstaigų centralizuotos apskaitos skyrius, kurio įsteigimo data 2021 m. lapkričio 25 d. Švietimo centre veikia Klaipėdos rajono trečiojo amžiaus universitetas (toliau – TAU) ­.

Švietimo centras yra juridinis asmuo, turi savarankišką balansą, antspaudą, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose bei iki 2025 m. paramos gavėjo statusą. Švietimo centras  už savo veiklą atsiskaito rajono savivaldybės tarybai, įstaigos darbą koordinuoja ir veiklos priežiūrą vykdo rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.

Švietimo centras yra akredituotas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2019 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-1552 penkeriems metams, akreditacijos pažyma 2020 m. sausio 27 d. Nr. IVP-7 galioja iki 2024 m. gruodžio 30 d.

Pagrindinė Švietimo centro  veiklos sritis – švietimas, kodas 85. Papildomos veiklos – centralizuotos finansinės apskaitos paslaugos rajono savivaldybės tarybos įsteigtoms biudžetinėms įstaigoms.

Švietimo centro pagrindinė  veiklos rūšis – kitas, niekur kitur nepriskirtas švietimas, kodas  85.59             

Pagrindiniai Švietimo centro   veiklos tikslai, apibrėžti Švietimo centro nuostatais, yra šie:

  • sudaryti sąlygas teikti kokybišką informacinę, metodinę, konsultacinę bei kvalifikacijos tobulinimo pagalbą mokyklų bendruomenėms;
  • tenkinti suaugusiųjų asmenų kvalifikacijos tobulinimo(si) poreikius, atliepiant rajono, šalies ir Europos edukacines tendencijas bei visą gyvenimą trunkančio mokymosi idėją;
  • sudaryti galimybes teikti kokybiškas ugdymo karjerai paslaugas bendrojo ugdymo mokyklose;
  • užtikrinti centralizuotos finansinės apskaitos vykdymą Savivaldybės tarybos įsteigtose biudžetinėse įstaigose.

Švietimo centro vizija: šiuolaikiškas, demokratiškas, efektyviai dirbantis ir bendradarbiaujantis, įkvepiantis besimokančiųjų bendruomenę, atviras pozityviai kaitai, puoselėjantis humanistines vertybes, organizuojantis konstruktyvius pokyčius ir  išsiskiriantis veiklų tęstinumu švietimo pagalbos centras. Misija: organizuoti kokybišką ir veiksmingą pedagogų profesinį tobulinimą,  atliepti kitų suaugusiųjų mokymosi visą gyvenimą poreikius, panaudojant naujausias informacines technologijas, bendraujant ir bendradarbiaujant su institucijomis, įtakojančiomis neformalų suaugusiųjų švietimą, tiriant, analizuojant, apibendrinant ir skleidžiant gerąją pedagogų patirtį.

Švietimo centro  veikla grindžiama šiomis vertybėmis: pagarba, tolerancija, dėmesiu paslaugų vartotojams, racionaliu laiko ir lėšų  panaudojimu, nuolatiniu mokymusi ir kompetencijų tobulinimu, tikslumu, aiškumu  ir rėmimusi tyrimais bei naujovėmis, sąžiningumu, nuoseklumu ir objektyvumu, pagarba Europos švietimo, kultūros tradicijoms ir pasaulio kultūrų įvairovei.

Organizuojant pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą ir jų profesinį augimą, vadovaujamasi šiai kvalifikacijos tobulinimo principais: kryptingumo, atsinaujinimo, tęstinumo, finansinio racionalumo, plataus pagrindžiamumo.

Švietimo centre iš viso yra nustatyta 41,55 etato, iš kurių 9,55 etato (1 direktoriaus, 4 metodininko, 1 specialisto, 1,55 karjeros specialisto, 0,5 valytojo, 1,5 vairuotojo) – Švietimo centro, kaip švietimo pagalbos įstaigos, funkcijoms vykdyti ir 32 etatai (1 skyriaus vedėjo, 3 pavaduotojo, 1 specialisto ir 27 buhalterio) – savivaldybės biudžetinių įstaigų centralizuotai apskaitai vykdyti.

Švietimo centras, vykdydamas savo, kaip švietimo pagalbos mokyklai ir mokytojui, misiją, bendradarbiaudamas su švietimo ir kitomis įstaigomis, atliepdamas nustatytas prioritetines kryptis, vykdydamas Švietimo centro nuostatuose apibrėžtus uždavinius, užtikrina skirtingų sričių veiklas ir jų dermę. Švietimo centras yra atsakingas už pedagoginių ir kitų darbuotojų kvalifikacijos, atliepiančios švietimo pokyčius, tobulinimą, metodinės veiklos organizavimą ir mokyklų telkimą nustatytų švietimo prioritetų įgyvendinimui, todėl rengia kvalifikacijos tobulinimo mokyklų bendruomenėms (vadovams, mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams, mokiniams ir jų tėvams) programas, organizuoja jų vykdymą. Skatina bei diegia besimokančiųjų bendruomenių pažangias iniciatyvas, skleidžia gerąją pedagoginę, andragoginę, lyderystės ir ugdymo karjerai patirtį, vykdo suaugusiųjų neformaliojo švietimo programas Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka, organizuoja TAU veiklas. Švietimo centrui taip pat pavesta koordinuoti ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir profesinio konsultavimo programų vykdymą visose bendrojo ugdymo mokyklose bei tiesiogiai teikti ugdymo karjerai paslaugą 9-iose bendrojo ugdymo mokyklose. Nuo 2022 metų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Švietimo centras vykdo biudžetinių įstaigų centralizuotą finansinę apskaitą.

Švietimo centre veikia:

  • Švietimo centro darbo taryba
  • Švietimo centro taryba
  • Mokyklų metodinė taryba
  • Būsimojo pedagogo klubas
  • Metų mokytojų klubas
  • Skaitytojų klubas

Švietimo centras, atliepdamas savivaldybės ir valstybinės švietimo politikos aktualijas, 2022–2025 m. dirba šiomis prioritetinėmis kryptimis:

1. Pedagogų profesinis augimas įgyvendinant šiuolaikinį ugdymo / mokymo turinį ir gerinant mokinių mokymo (si) rezultatus (atnaujinto ugdymo turinio didaktikos analizavimas ir pritaikymas (bei profesinės patirties sklaida); į mokymąsi orientuotos vertinimo kultūros plėtojimas; gamtos mokslų, matematikos ir IT (STEAM) ugdymo kokybės tobulinimas; mokinių finansinio raštingumo, verslumo, karjeros planavimo įgūdžių formavimas bendrajame ugdyme; „Tūkstantmečio mokyklos“ programos veiklų įgyvendinimas per tinklaveiką (toliau – TŪM).

2. Įtraukiojo ugdymo principų diegimas mokykloje (personalizuotas kiekvieno mokinio ugdymas, atitinkantis mokinio galias ir poreikius; universalaus dizaino, pastoliavimo kaip pagalbos mokymesi principų diegimas);

3. Mokyklų vadovų ir mokytojų lyderystės ugdymas sėkmingam pokyčių įgyvendinimui (visuotinės kokybės vadybos principų plėtojimas).

Mokymai vyksta patraukliose, šiuolaikine mokymo įranga aprūpintose edukacinėse patalpose. Mokymų dalyviai taip pat gali pasinaudoti biblioteka, edukacinės patirties banku. Švietimo centro tinklalapyje skelbiama informacija apie renginius ir kitas veiklas.