Integruotų pamokų kultūrinio ugdymo plėtros aprašas (2024–2025 m. m.)

Santrauka:
Dokumente pateiktas Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos integruotų pamokų kultūrinio ugdymo plėtros planas, rengiamas pagal TŪM švietimo pažangos tikslus. Aprašas atspindi tarpdisciplininio bendradarbiavimo modelius, mokinių pažangos stiprinimo prioritetus ir kultūrinės kompetencijos ugdymą įvairių dalykų kontekste. Numatytos veiklos apima lietuvių kalbos, istorijos, psichologijos, informatikos, dorinio ugdymo, muzikos, fotografijos, geografijos, biologijos bei matematikos integraciją.

Autoriai:
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos įvairių dalykų mokytojai, vadovaujami direktoriaus pavaduotojos Ilmos Agajan.

Aprobuota:
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos dalykų metodinėse grupėse, 2024–2025 mokslo metais.

https://drive.google.com/drive/folders/1t1x4eswsVq7yhDyM7LAAv0fyvilEob0M?usp=drive_link


Žmogaus ir gamtos kova. Žvejų istorijos

Lietuvių kalba ir literatūra, dailė, biologija, istorija. TŪM STEAM kultūrinio ugdymo iniciatyva. TŪM I projektas.

Rasa Rusteikienė – lietuvių kalbos mokytoja metodininkė (pamokos vadovė)
Nerija Valinčienė – istorijos mokytoja
Raimonda Kundrotienė – biologijos mokytoja ekspertė
Ingrida Jančauskienė – lietuvių kalbos mokytoja
Rita Batečko – dailės mokytoja
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Integruotos pamokos metu mokiniai lankėsi Jono Gižo etnografinėje sodyboje Drevernoje. Veiklose apjungtos keturios sritys: literatūra (E. Hemingvėjaus apysakos „Senis ir jūra“ analizė), biologija (Kuršių marių ekosistemos pažinimas), istorija (žvejų gyvenimo tyrinėjimas), dailė (ekologiško vėtrungės motyvo maišelio dekoravimas). Mokiniai atliko praktines užduotis, kūrė samprotavimo pastraipas, reflektavo patirtį. Ugdytos pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, kultūrinė bei socialinė-emocinė kompetencijos.

Aprobuota: Kalbinio ugdymo metodinės grupės posėdyje, 2024-10-15, protokolo Nr. LM-9.

Nuoroda į veiklos aprašą:
https://vaivorykstesgimnazija.lt/lt/naujienos/aktualijos/2024/11/integruota-pamoka-zmogaus-ir-gamtos-kova-zveju-istorijos

https://drive.google.com/drive/folders/1_2hjrjN-SJ57EmU9danUUBAWFMbOfXRH?usp=drive_link


Istorijos pamokų ciklas Kapinės – muziejus po atviru dangumi

Milda Kontrimė, Klaipėdos r. Dituvos Aleksandro Teodoro Kuršaičio pagrindinės mokyklos istorijos mokytoja, Klaipėdos universiteto istorijos ir archeologijos krypties doktorantė

Mokytoja, remdamasi atnaujinta istorijos dalyko bendrąja programa, dalinasi literatūros šaltiniais, įžvalgomis ir rekomendacijomis, kaip / kokiu būdu, kuriose klasėse kapinių tema gali būti integruojama į ugdymo procesą, kokias istorines ir kultūrines vertybes galima atskleisti mokiniams, tyrinėjant kapines ir jų paminklus. Pateikiamos mokymosi formų idėjos, tarpdalykinės integracijos kontekstai ir kt.

https://drive.google.com/drive/folders/1gDnOvZ53TA5MX0zroqahfg1jszWpoFLR 


Kretingalės miestelio istorija

Jūratė Rackevičienė ir 9 kl. mokiniai: Urtė Domarkaitė, Rugilė Žemgulytė, Elijus Mackevičius, Emilijus Suraninas, Jakubas Briedis, Kretingalės pagrindinė mokykla

Ši paroda skirta besidomintiems gyvenamosios vietos – Kretingalės miestelio istorija. Dėmesys skiriamas svarbiausiems objektams – dvarams, bažnyčiai, mokyklai, bibliotekai ir kitiems smulkiems objektams. Tiek faktinė, tiek vaizdinė medžiaga padeda pažinti artimąją aplinką bei moko kelti klausimus praeičiai ir įkvėpti kitus mokinius domėtis savo gyvenamosios aplinkos istorija.

https://drive.google.com/drive/folders/12h9w52jb9wywvrPNvWwHoG8IsDCLKshd


2024-ieji – Švyturių metai

Jūratė Rackevičienė ir 8 kl. mokiniai: Artas Budginas, Kamilė Daugintytė, Meda Grusaite, Eva Jefremenko, Dovilė Jurevičiūtė, Ąžuolas Lekstutis, Laura Lėbaitė, Paulius Petrauskas, Lukas Zederštremas, Kretingalės pagrindinė mokykla

Ši paroda skirta besidomintiems Lietuvos kaip jūrinės valstybės istorijos dalimi – švyturiais. Tai būdas bent trumpam prisiliesti prie Lietuvos farologijos ir kartu paminėti Švyturių metus. Darbas susideda iš dviejų dalių – informacinės dalies apie Lietuvos švyturius (pateikiami ilgesnis ir trumpesnis variantai) bei kūrybinės dalies – švyturių koliažų, kuriuose galima susidaryti įspūdį apie švyturių išvaizdą, jų pokyčius istoriniame laike bei jų atgarsius visuomeniniame gyvenime (daugiau būdinga Klaipėdos švyturiams). Kiekvieno kūrėjo savitas požiūrio kampas į švyturius gali padėti atrasti kitiems savitą kūrybinį santykį su švyturiais.

https://drive.google.com/drive/folders/1GGM9F87mx4b_Q3jlhnNsvbVaXYwGR8ON


Viduramžių pilys

Jūratė Rackevičienė ir Paulius Petrauskas, istorijos mokytoja ir 8 kl. mokinys, Kretingalės pagrindinė mokykla

Angliško istorinio mokomojo filmo vertimas į lietuvių kalbą ir subtitravimas. Šis filmukas, trukmė – 1:54 min., gali būti skirtas 6 kl. mokiniams supažindinant juos su viduramžių pilimis – jų paskirtimi ir svarbiausiais konstrukciniais elementais. Informacija yra glausta, pateikiama keletas sąvokų, todėl gali būti puiki pradžia tolesnei diskusijai apie viduramžių riterių gyvenimo kasdienybę. Pridedamas vertimas.

https://drive.google.com/drive/folders/1Yknirt9LqBIkGU8RHCO5JR0bzvzRq-be


Senovės Egipto religija

Stefanija Piaulokienė, Aušra Jančauskienė, Jūratė Grimalienė – anglų kalbos mokytoja ekspertė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė, istorijos mokytoja metodininkė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija, Gargždų „Minijos“ progimnazija

Šį animacinį filmą galima naudoti 7 klasės istorijos pamokoje „Senovės Egipto religija“. Šioje vaizdinėje medžiagoje pasakojama, kaip senovės egiptiečiai balzamuodavo kūnus. Vaizdo įrašas yra anglų kalba su lietuviškais subtitrais, todėl 7 klasės mokiniai pateiktą istorinę medžiagą supranta ir gali ją aptarti su mokytoju. Filmą išvertė Gargždų „Minijos“ progimnazijos 8c klasės mokinys Adas Gedmintas, subtitravo 8b klasės mokinys Mykolas Andrėjauskas. Tai darbas, kuris iliustruoja mokomųjų dalykų integraciją.

https://drive.google.com/drive/folders/1jeYtkGVTftDOw8CWSiCaqr8EqTLzgotO

Senovės Egiptas

Violeta Jurjonienė, Živilė Bartkevičienė, Jūratė Grimalienė – anglų kalbos mokytoja metodininkė, lietuvių kalbos ir literatūros vyr. mokytoja, istorijos mokytoja metodininkė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija, Gargždų „Minijos“ progimnazija

Šį animacinį filmą galima naudoti 7 klasės istorijos pamokoje siekiant sužadinti mokinių smalsumą mokantis temos „Senovės Egiptas“. Filmas yra anglų kalba su lietuviškais subtitrais, todėl 7 klasės mokiniai pateiktą istorinę medžiagą supranta ir gali ją aptarti su mokytoju. Vaizdo įrašą išvertė Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos II h klasės mokiniai Tajus Bytautas, Ignas Daukantas, Kristijanas Jasionis, subtitravo Povilas Mendelis. Tai darbas, kuris iliustruoja mokomųjų dalykų integraciją ir mokyklų bendradarbiavimą.

https://drive.google.com/drive/folders/1jeYtkGVTftDOw8CWSiCaqr8EqTLzgotO

Mumifikacijos procesas

Stefanija Piaulokienė, Aušra Jančauskienė, Jūratė Grimalienė – anglų kalbos mokytoja ekspertė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė, istorijos mokytoja metodininkė, Gargždų „Minijos“ progimnazija

Šį vaizdo įrašą galima naudoti 7 klasės istorijos pamokoje tema „Senovės Egipto religija“. Šioje vaizdinėje medžiagoje pasakojama, kaip senovės egiptiečiai balzamuodavo kūnus. Video yra anglų kalba su lietuviškais subtitrais, todėl 7 klasės mokiniai pateiktą istorinę medžiagą supranta ir gali ją aptarti su mokytoju. Filmą išvertė Gargždų „Minijos“ progimnazijos 8c klasės mokinys Adas Gedmintas, subtitravo 8b klasės mokinys Mykolas Andrėjauskas. Tai darbas, kuris iliustruoja mokomųjų dalykų integraciją.

https://drive.google.com/drive/folders/1jeYtkGVTftDOw8CWSiCaqr8EqTLzgotO