Klaipėdos rajono švietimo centras etnokultūrinius projektus įgyvendina nuo 2016 m. Pirmaisiais metais buvo gautas Klaipėdos rajono savivaldybės finansavimas pagal Etninės kultūros plėtros programą vakaronei "Mokymo(si) prasmė ir etnokultūrinės variacijos". Šis renginys buvo skirtas rajono ugdymo įstaigų vadovams, Mokyklų metodinės tarybos nariams, mokytojams lyderiams bei Trečiojo amžiaus universiteto tarybos nariams. Renginio tikslas – puoselėti krašto etnografinį savitumą, autentiškus papročius ir tradicijas, skatinti jų perimamumą ir sklaidą, taip pat stiprinti etninės kultūros vertybių suvokimą. Svarbus aspektas buvo moksleivių ir pedagogų įtraukimas į tradicinių renginių organizavimą, panaudojant kultūros įstaigų parengtas edukacines programas ir kitas priemones.

Vakaronių ir Etninės Kultūros Skatinimas

Pastebėta, kad sėkmingas etnokultūrinių projektų įgyvendinimas mokyklų bendruomenėse prasideda nuo ugdymo įstaigų vadovų nuoseklaus susipažinimo su projekto tikslais, eiga ir planuojamais rezultatais. Todėl buvo organizuotas didelis renginys mokyklų vadovams ir švietimo lyderiams, kuriuo siekta juos motyvuoti plėtoti etninės kultūros veiklą ugdymo įstaigose. Renginio partneris ir vedėjas buvo kapela "Martvežiai", vadovaujama Jono Kavaliausko. Vakaronėje dalyvavo ir su švietimo centru bendradarbiaujantys Gargždų, Vėžaičių kultūros centrų bei Dovilų etninės kultūros centro atstovai. Į vakaronę susirinko 100 dalyvių: pedagogai, socialiniai partneriai, politikai ir kt. Vakaronės metu buvo pristatyta Žemaitijos ir Mažosios Lietuvos etnografinių regionų dainuojamoji tautosaka, šokiai ir žaidimai.

Vytinės Juostos ir Tautinis Kostiumas

2017 m., Seimui paskelbus tautinio kostiumo metus, buvo parengtas projektas "Vytinė juosta – tautinio kostiumo dalis". Klaipėdos rajono švietimo centras organizavo kvalifikacijos tobulinimo seminarą rajono pedagogams ir TAU klausytojams, kurio tikslas buvo padėti išsaugoti vytinių juostų vijimo kaladėlėmis technologiją ateities kartoms. Seminarą vedė Gargždų "Minijos" progimnazijos technologijų mokytoja metodininkė Ramunė Našlėnienė, kuri pristatė vytinių juostų vaidmenį, paskirtį, funkcijas ir naudojimo įpročius lietuvių gyvenime. Seminaro dalyviai taip pat gavo praktinės patirties vytinių juostų vijimo kaladėlėmis pradmenų. Kadangi ši technologija yra sudėtinga ir ją įvaldę tik pavieniai etninės kultūros puoselėtojai, seminaras prisidėjo prie vytinių juostų vijimo žinių sklaidos jaunajai kartai.

Etninių Simbolių Raktas Kartų Ryšiui

2018 m., minint Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį, pasirinkta etnokultūrinio projekto tema – "Etninių simbolių raktas kartų ryšiui". Projekto tikslas buvo ugdyti jaunosios kartos valstybinę savivoką, stiprinant kartų ryšius per lietuvių tautinių simbolių pažinimą. Projekto metu moksleiviai buvo motyvuoti domėtis etnine kultūra ir savarankiškai tyrinėti etninius simbolius. Mokytojai, tautodailininkai ir senjorai glaudžiau bendradarbiavo, organizuojant praktinius užsiėmimus, kuriuose moksleiviai mokėsi iš žymių tautodailininkų ir meistrų. Projekto dalyviai atliko kūrybinius darbus, kurie vėliau buvo eksponuojami Klaipėdos rajono švietimo centro erdvėse visus 2018–2019 mokslo metus.

Etninių Simbolių Raktas Bendrystei

2019 m. buvo tęsiamas projektas etninių simbolių tema, pasaulio lietuvių metais pasirinkus naują aspektą – "Etninių simbolių raktas bendrystei". Mokytojai stiprino savo etnokultūrines kompetencijas dalyvaudami kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose įgijo praktinių įgūdžių, kuriuos galėjo pritaikyti savo ugdymo procese. Pavasarį organizuotos kūrybinės dirbtuvės "Velykų margutis: spalvos, raštai, simboliai", o vasarą mokytojai susipažino su batikos technika dirbtuvėse "Etninių simbolių batika", kurias vedė amatininkė Kristina Šorienė. Parodų veikla taip pat tęsiama nuo 2019 m. rudens, įtraukiant mokinių darbus, atspindinčius senovės lietuvių ženklus ir raštus.

Išvados

Projektai įrodė, kad etninės kultūros sklaida yra neatsiejama nuo bendruomeniškumo ir įtraukties, o mokytojų ir moksleivių dalyvavimas veiklose padeda išlaikyti gyvą tautinį identitetą ir perduoti jį ateities kartoms.