Visi tikime, kad į mokyklą mokiniai ateina mokytis, siekti pažangos. Kad mokymasis būtų veiksmingas, tai priklauso nuo paties mokinio ir mokytojo. ,,Vaivorykštės“ pedagogai daug dėmesio skiria savišvietai, kvalifikacijos tobulinimui – ieško mokymo metodų ir būdų, padedančių ugdytiniams mokytis pagal gebėjimus. Jei pats mokytojas siekia tobulėti, tai turi teigiamai paveikti ir kritiškai mąstančius mokinius.
Mokytojų tarybos posėdyje, aptarus 1-o pusmečio rezultatus, padiskutavus apie mokymosi situacijos galimus pokyčius, išklausius psichologių Neringos Gerdauskytės, Rūtos Lukošienės apibendrintų I-II klasių mikroklimato tyrimo išvadų ir rekomendacijų, direktorė Rasa Mašurinienė paskatino kiekvieną individualiai pagalvoti, ką turėtume padaryti, kad personalizuotas mokymas(is) gimnazijoje būtų sėkmingas?
Direktorė pedagogams skaitė pranešimą apie personalizuotą mokymą(si). Buvo akcentuota, kad šiuolaikinėje pamokoje mokytojai kviečiami kurti personalizuotą edukacinę aplinką kiekvienam klasės mokiniui, todėl būtina atsižvelgti į kiekvieno gebėjimus, interesus, laiku teikti mokiniams informaciją apie daromą pažangą, įvairias mokymosi galimybes. Žinoma, reikia sėkmingai naudotis tuo, kad mokymas ir mokymasis XXI amžiuje peržengia klasės ir mokyklos ribas: mokiniai gali lavintis ne tik tradicinėje erdvėje, todėl svarbu pasinaudoti įvairiomis aplinkomis, kuriose ugdytinis randa jį dominančią informaciją, priemones žinioms ir gebėjimams įgyti, savarankiškai ugdo tam tikrus įgūdžius. Direktorė atkreipė dėmesį, jog mokytojas, kurdamas personalizuoto mokymo(si) galimybes mokiniui, nuosekliai pateikia mokymosi turinį, užtikrina jo tęstinumą ir perimamumą. Pedagogas, stebėdamas mokinio daromą pažangą, kylančius mokymosi sunkumus, laiku reaguoja ir padeda ugdytiniui siekti numatytų mokymosi tikslų. Tačiau mokytojui reikia papildomos informacijos apie kiekvieno ugdytinio mokymosi ypatumus, interesus, poreikius, kad galėtų siūlyti mokiniui priimtinus darbo būdus. Tokiu atveju reikšmingas bei būtinas bendradarbiavimas su tėvais, klasės vadovu, pagalbos mokiniui specialistais.
Tikima, jog personalizuotas mokymas(is) naudingas kiekvienam mokiniui, nes tai aktyvus jo įsitraukimas į ugdymąsi, individualaus mokymosi plano kūrimas, atsižvelgiant į savo įgūdžius, poreikius ir galimybes. Jeigu kiekvienas ugdytinis įgalinamas siekti asmeninės pažangos (akademinės, socialinės) – įgis būtinų savarankiško gyvenimo kompetencijų. O asmeninė pažanga yra siejama ne tik su akademiniais pasiekimais, bet ir su asmenybės branda (savivoka, saviverte, vertybiniu kryptingumu ir prasmingu gyvenimu), gebėjimu bendradarbiauti, siekti bendrų tikslų, spręsti problemas, veikti.
Išklausę teorinės medžiagos, gimnazijos mokytojai dirbo mišriose grupėse ir paruošė pristatymą: PERSONALIZUOTAS MOKYMASIS: ką laikome stiprybe? ką reikėtų mums, mokytojams, tobulinti, įgalinant personalizuotą mokymąsi gimnazijoje? kokias gimnazijoje matome galimybes, įgalinant personalizuotą mokymąsi? kas gali sutrukdyti geriems ketinimams ir norams padėti mokiniams siekti pažangos? Po grupių narių pasisakymų direktorė, apibendrindama pranešimo medžiagą, akcentavo – ,,personalizuotas ugdymas – tai mokymosi modelis, kuris grindžiamas individualiais besimokančio poreikiais, pomėgiais bei asmeninėmis savybėmis, mokymosi dėmesiu tampa ugdytinio asmeniniai tikslai, pomėgiai, kuriais remiantis siekiama užsibrėžtų jo paties mokymosi tikslų, padedančių siekti ugdymo programose numatytų rezultatų“.
Gimnazijos mokytojai, norėdami padėti mokiniams siekti pažangos, ieškos galimybių, kaip rasti pusiausvyrą tarp mokymosi klasėje (grupėje) ir personalizuoto (suasmeninto) mokymosi, tarp mokymosi kartu ir mokymosi vienam, akademinių pasiekimų ir asmens brandos, savivokos, bendrakūros gebėjimų ugdymo(si).
Zofija Vaitkuvienė,
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
Nuotraukos direktoriaus pavaduotojos Nijolės Balčikonytės