Metodinė veikla

ko negali pamatyti plika akimi pamatyk mikroskopuSausio 18 dieną į ,,Vaivorykštės“ gimnazijos gamtos mokslų laboratoriją sugužėjo 22 ,,Minijos“ progimnazijos mokiniai, besimokantys IVa klasėje, ir jų mokytoja Rasa Marcinkevičienė. Mokiniai dalyvavo netradicinėje pamokoje ,,Ko negali pamatyti plika akimi, pamatyk mikroskopu“. Gimnazijos biologijos mokytoja Raimonda Kundrotienė priminė mokiniams, kad gyvi  organizmai sudaryti iš ląstelių. Kai kurios ląstelės yra matomos plika akimi.

gamtos mokslu laboratorijoje kvepejo duonaAdventas – gražus laukimo metas. Kokia prasminga dovana, kai gali susiburti, pabendrauti, pagiedoti kalėdinių giesmių. Tokios nuotaikos apgaubti gruodžio 19 dieną  vedėme integruotą biologijos ir muzikos pamoką „Kalėdų belaukiant“, kurioje dalyvavo Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos Ig klasės mokiniai, Neringos Putinaitės mama Rima Putinienė.

liepojos universiteto studentai sveciavosi priekules vaiku lopselyje darzelyjeLapkričio 30 dieną Priekulės vaikų lopšelyje-darželyje svečiavosi Latvijos pedagogai iš 12-os įvairių Liepojos miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų. Pedagogės studijuoja Liepojos universitete ikimokyklinio ugdymo pedagogiką. Šio susitikimo iniciatorė ir organizatorė Vineta Polė, universiteto ,,Ikimokyklinio ugdymo mokytojas“ programos dėstytoja bei praktikos organizavimo koordinatorė, dirbanti Liepojos krikščioniškojo darželio pavaduotoja ugdymui.  20 studentų grupę lydėjo Jana Grava, pedagogikos ir socialinio darbo fakulteto profesorė, studijų programos ,,Priešmokyklinio ugdymo mokytojas“ direktorė Liepojos universitete. Viešnagės tikslas – susipažinti su Lietuvos švietimo sistema, įstaigos ugdymo metodika ir edukacinėmis erdvėmis.

rajono jaunieji matematikai nepasiduoda 2Su pirmuoju sniegu į Klaipėdos universitetą atkeliavo ketvirtoji Vakarų Lietuvos 5-8 klasių mokinių matematikos olimpiada KU taurei laimėti. Į ją susirinko 115 mokinių, 40 mokytojų iš Klaipėdos ir Palangos miestų, Klaipėdos, Kretingos, Mažeikių, Rietavo, Skuodo, Šilalės, Šilutės, Tauragės ir Telšių rajonų savivaldybių. Iš mūsų rajono dalyvavo net dvylika jaunųjų matematikų, kurie buvo geriausi rajoniniame etape.

vaivoryksteje vakarojome prie pasakoriu lauzoKai tik mūsų aplinkoje įsivyrauja ilgi, šalti rudens vakarai,  Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje jaukiai sužiba laužas,  kasmet kviečiantis Klaipėdos regionų mokytojus, jų iškalbingus mokinius dalyvauti Pasakorių šventėje-konkurse. Jo sumanytoja –  šviesaus atminimo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Daiva Toliušienė.

virtuali kurybiniu darbu paroda delmono rastaiPriekulės vaikų lopšelis-darželis įgyvendina Klaipėdos rajono savivaldybės finansuojamą ilgalaikį etninį projektą „Kūrybiškai atrandu Mažąją Lietuvą“, kurio partneriais yra Priekulės kultūros centras ir Agluonėnų mokykla-darželis. Spalio mėnesį organizuota respublikinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų kūrybinių darbų paroda „Delmono raštai“.

klaipedos rajono gamtos mokslu mokytojai veivirzenuoseMes, Klaipėdos rajono gamtos mokslų metodinio būrelio mokytojai, lankėmės Veiviržėnuose. Didžiąją laiko dalį praleidome Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje, apžiūrėjome gimnazijos edukacines erdves, džiaugėmės mokinių darbais. Biologijos mokytoja metodininkė Diana Vepštienė parodė atnaujintą gamtos mokslų kabinetą ir priemones, gautas iš kokybės krepšelio projekto, pasidalino patirtimi, kaip jos mokiniai patiria pažinimo džiaugsmą ir noriai mokosi biologijos. Visi susidomėję klausėmės apie praktikos darbą ,,Mikroorganizmai aplink mus“, kurio metu mokiniai nuo savo išmaniųjų telefonų, rankų ant specialios terpės augino mikroorganizmus.

gimnazistai pamokai pasirinko isskirtine vietaSpalio 24 d. Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos trečiokams buvo pasiūlyta pamoką iškeisti į edukacinę išvyką! Kadangi aš pati vasarą lankiausi Kisinių etnografinėse kapinėse, tad, pasikalbėjusi su lietuvių kalbos ir literatūros bei istorijos mokytojomis Zofija Vaitkuviene,  Ingrida Jančauskiene, sulaukiau palaikymo bei paramos.

Saugiai važiuodami mokykliniu autobusu, jau kalbėjomės, kad gimtąjį kraštą svarbu pažinti kaip ir savo šeimos šaknis.  Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja priminė, kad dabar mokomės apie renesansą, o viena reikšmingų idėjų – protestantizmo skatinimas vartoti gimtąją kalbą, kurią ypač išsaugo spausdintas žodis. Istorijos mokytoja kalbėjo, kad Dovilai, Kisiniai – buvusios Mažosios Lietuvos teritorijos, o kitų metų sausio 15 d. minėsime šimtmetį, kai Mažoji Lietuva buvo prijungta prie Didžiosios. Gimtosios kalbos mokytojai pasiteiravus, kokia rašytoja aktyviai dirbo, stengėsi, kad abi Lietuvos susijungtų, gimnazistai gana greitai atsakė, kad Ieva Simonaitytė – jos atminimui skirti 2022 m.

mokiniai geba kalbeti ir meniskaiDaugelis šaltinių teigia, kad meninis skaitymas yra vienas iš dažnesnių saviraiškos būdų,  labai svarbus lavinant skaitymo, kalbėjimo įgūdžius, kūrybinį ir kritinį mąstymą, skatina protinę veiklą,  padeda ugdytis dėmesio koncentraciją. Skaitydamas žmogus  pasineria į teksto herojaus išgyvenamas emocijas, ugdosi empatiškumą. 

Klaipėdos apskrities Ievos  Simonaitytės viešoji biblioteka kartu su Klaipėdos universitetu, Klaipėdos miesto savivaldybės Švietimo skyriumi spalio 25 d. organizavo 1-12 klasių moksleivių Ievos Simonaitytės meninio skaitymo konkursą. Renginyje gebėjimus, kūrybiškumą, individualumą bei darbštumą pademonstravo 47 mokiniai iš Žemaitijos regiono mokyklų. Tarp jų buvo ir Klaipėdos rajono gimnazisčių.

tarptautinis projektas daugiau galimybiu rinktis profesijaPagal Tarptautinį Klaipėdos r. savivaldybės bendradarbiavimo tarybos finansuojamo projekto „Moksleivių karjeros planavimas renkantis profesiją“ veiklų planą, spalio 3-7 dienomis vyko Klaipėdos rajono gimnazijų 11 ir 12 klasių mokinių motyvacinio laiško rašymo konkursas.

Rajono gimnazijų klasių auklėtojai ir lietuvių kalbos mokytojai atrinko 30 geriausiai parašytų motyvacinių laiškų ir atsiuntė juos vertinimo komisijos nariams elektroniniu paštu. Spalio 12 d.  paskelbti nugalėtojai.  Pagal komisijos narių vertinimus, konkursą laimėjo 11 mokinių: 2 gimnazistės  iš Gargždų  ,,Vaivorykštės‘‘,  3 -  iš Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijų  ir  6 gimnazistai iš Priekulės I. Simonaitytės gimnazijos.

klaipedos rajone veikla pradejo vykdyti jaunojo pedagogo klubasĮ susitikimą, vykusį 2022 m. spalio 21 d.  Klaipėdos rajono švietimo centre, rinkosi  Gargždų „Vaivorykštės“ ir Veiviržėnų J. Šaulio gimnazijų  gimnazistės, norinčios tapti Jaunojo pedagogo klubo (toliau JPK)  narėmis. Švietimo centro metodininkė profesinio orientavimo koordinatorė Audronė Mikaločienė pristatė planuojamas   JPK veiklas: edukacines keliones į šalies aukštąsias mokyklas, kur rengiami pedagogai, galimybes išbandyti save „mokytojo batuose“.

Gimnazijos gamtos mokslų laboratorijoje netradicinėje pamokoje dalyvauja Gargždų „Minijos“ progimnazijos 4c klasės mokiniai ir jų mokytoja Vida Ratkuvienė. O užsiėmimus veda gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė Raimonda Kundrotienė. Mokiniai atlieka praktinį darbą, gamina spalvotus dirbtinius ikrus, kuriuos kūrybiškai panaudos kurdami paveikslėlį – gėlę.

pandemija mokyklu draugystes nesustabdeGargždų „Vaivorykštės“ gimnazija jau 29 metus vykdo projektą „Draugystė su Švabacho menų gimnazija“. Rugsėjo 20-30 d. dvidešimt penki I–IV klasių mokiniai ir juos lydintys keturi mokytojai viešėjo Švabacho mieste Vokietijoje. Kelionės tikslas – susipažinti su šios šalies kultūra, papročiais, bendraamžių gyvenimo ir mokymosi ypatumais, patobulinti anglų kalbos žinias ir kalbėjimo įgūdžius.

Rekomenduojami švietimo įstaigų veiklos prioritetai ir kryptys 2022–2025 metais
1. Prioritetas. Pedagogų profesinis augimas įgyvendinant šiuolaikinį ugdymo/mokymo turinį ir gerinant mokinių mokymo (si) rezultatus. Prioriteto kryptys:
1.1. Atnaujinto ugdymo turinio didaktikos analizavimas ir pritaikymas (bei profesinės patirties sklaida).
1.1. Į mokymąsi orientuotos vertinimo kultūros plėtojimas.
1.2. Gamtos mokslų, matematikos ir IT (STEAM) ugdymo kokybės tobulinimas.
1.3. Mokinių finansinio raštingumo, verslumo, karjeros planavimo įgūdžių formavimas bendrajame ugdyme.
1.4. ,,Tūkstantmečio mokyklos“ programos veiklų įgyvendinimas per tinklaveiką.
2. Prioritetas. Įtraukiojo ugdymo principų diegimas mokykloje. Prioriteto kryptys:
2.1. Personalizuotas kiekvieno mokinio ugdymas, atitinkantis mokinio galias ir poreikius
2.2. Universalaus dizaino, pastoliavimo kaip pagalbos mokymesi principų diegimas.
3. Prioritetas. Mokyklų vadovų ir mokytojų lyderystės ugdymas sėkmingam pokyčių įgyvendinimui. Prioriteto kryptis:
3.1. Visuotinės kokybės vadybos principų plėtojimas.

Pokategorės